روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

می نویسم؛ تا به یاد آورم روزی، بودم

روزنوشت

من آرزویی ندارم، من از چیزی نمی‌ترسم، من آزادم...

«کازانتزاکیس»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

اندروید - ایجاد نقاط حساس به لمس در تصویر

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۰۶ ب.ظ

چند وقت پبش یه پروژه ای رو شروع کردم که بیشتر حکم تمرین رو داشت

این پروژه در واقع یک نرم افزار اندروید هست برای دانشجویان مهندسی نفت، یکی از بخش های این نرم افزار مربوط میشه به توضیحات دکل حفاری و کامپوننت های مرتبط با دکل

 

رفرنسی که برای شماتیک دلک داشتم، در ۲۵ ناحیه شماره گذاری شده بود و هدف این بود که با لمس شدن هرکدوم از اون محدوده ها اطلاعاتش نمایش داده بشه:

 

شماتیک دکل حفاری

 

راه حلی که به ذهنم رسید این بود که یک تصویر بعنوان ماسک ایجاد کنم که هرکدوم از این ناحیه ها، با یک رنگ مشخص مارک بشن. دراین حالت میشه با محاسبه پیکسلی که لمس شده و بدست آوردن رنگ پیکسل ماسک در همون مختصات؛ واکنش خاصی نسبت به لمس شدن هرکدوم از اون ناحیه ها نشون داد:

 

ماسک دکل حفاری

 

مثلاً اگر رنگ پیکسل در اون ناحیه برابر -65536 باشه یعنی ناحیه ی شماره ی ۱ لمس شده

کدی که برای اینکار استفاده کردم این هست:

public class MainActivity extends Activity implements OnTouchListener {

    private int[] texts = { R.string.crown_block, R.string.catline,
            R.string.drilling_line, R.string.monkeyboard,
            R.string.traveling_block, R.string.top_drive, R.string.mast,
            R.string.drill_pipe, R.string.doghouse, R.string.bop,
            R.string.water_tank, R.string.ect, R.string.egs,
            R.string.fuel_tanks, R.string.electric_house, R.string.mud_pump,
            R.string.bulk_mud, R.string.mud_pits, R.string.reserve_pits,
            R.string.mgs, R.string.shale_shaker, R.string.choke_manifold,
            R.string.pipe_ramp, R.string.pipe_racks, R.string.accumulator };

    private int[] images = { R.drawable.crown_block, R.drawable.catline,
            R.drawable.drilling_line, R.drawable.monkeyboard,
            R.drawable.traveling_block, R.drawable.top_drive, R.drawable.mast,
            R.drawable.drill_pipe, R.drawable.doghouse, R.drawable.bop,
            R.drawable.water_tank, R.drawable.ect, R.drawable.egs,
            R.drawable.fuel_tanks, R.drawable.electric_house,
            R.drawable.mud_pump, R.drawable.bulk_mud, R.drawable.mud_pits,
            R.drawable.reserve_pits, R.drawable.mgs, R.drawable.shale_shaker,
            R.drawable.choke_manifold, R.drawable.pipe_ramp,
            R.drawable.pipe_racks, R.drawable.accumulator };
    
    private String[] titles = {
            "Crown Block and Water Table",
            "Catline Boom and Hoist Line",
            "Drilling Line",
            "Monkey Board",
            "Traveling Block",
            "Top Drive",
            "Mast",
            "Drill Pipe",
            "Doghouse",
            "Blowout Preventer",
            "Water Tank",
            "Electric Cable Tray",
            "Engine Generator Sets",
            "Fuel Tanks",
            "Electric House",
            "Mud Pump",
            "Bulk Mud Components in Storage",
            "Mud Pits",
            "Reserve Pits",
            "Mud Gas Separator",
            "Shale Shaker",
            "Choke Manifold",
            "Pipe Ramp",
            "Pipe Racks",
            "Accumulator"
            };

    private float diffW;
    private float diffH;
    private float finalWidth;
    private float finalHeight;
    private Bitmap bitmap;

    private HashMap<Integer, Integer> map;
    private int startX = 0;
    private int startY = 0;

    @Override
    public void onCreate(Bundle inState) {
        super.onCreate(inState);

        prepairList();
        
        sv = (ScrollView) findViewById(R.id.image_scrollview);
        sv.setOnTouchListener(this);
        final ImageView iv = (ImageView) findViewById(R.id.imageView1);
        
        // getting an instance of Mask Image
        Drawable drawable = getResources().getDrawable(R.drawable.rigmask);
        bitmap = ((BitmapDrawable) drawable).getBitmap();

        final float maskW = bitmap.getWidth();
        final float maskH = bitmap.getHeight();

        ViewTreeObserver vto = iv.getViewTreeObserver();
        vto.addOnPreDrawListener(new ViewTreeObserver.OnPreDrawListener() {
            public boolean onPreDraw() {
                finalHeight = iv.getMeasuredHeight();
                finalWidth = iv.getMeasuredWidth();
                diffW = finalWidth / maskW;
                diffH = finalHeight / maskH;
                return true;
            }
        });

    }

    @SuppressLint("UseSparseArrays")
    private void prepairList() {

        map = new HashMap<Integer, Integer>();
        map.put(-65536, 0);
        map.put(-16772904, 1);
        map.put(-16264, 2);
        map.put(-16721904, 3);
        map.put(-18408, 4);
        map.put(-33704, 5);
        map.put(-10984193, 6);
        map.put(-3652353, 7);
        map.put(-1019736, 8);
        map.put(-6885871, 9);
        map.put(-2792917, 10);
        map.put(-8355840, 11);
        map.put(-8883080, 12);
        map.put(-7798944, 13);
        map.put(-13421688, 14);
        map.put(-5494625, 15);
        map.put(-14120293, 16);
        map.put(-2031391, 17);
        map.put(-14981789, 18);
        map.put(-2611316, 19);
        map.put(-15439077, 20);
        map.put(-9106610, 21);
        map.put(-11214683, 22);
        map.put(-5559150, 23);
        map.put(-8855297, 24);

    }

    @Override
    public boolean onTouch(View v, MotionEvent event) {
        if (v.getId() == R.id.imageView1 || v.getId() == R.id.image_scrollview) {

            switch (event.getAction()) {
            case MotionEvent.ACTION_DOWN:
                startX = (int) event.getX();
                startY = (int) event.getY();
                break;
            case MotionEvent.ACTION_UP:
                int cordinate_Y = (int) ((event.getY() + v.getScrollY()) / diffH);
                int cordinate_X = (int) ((event.getX() + v.getScrollX()) / diffW);
                if ((Math.abs((int) event.getX() - startX) > 10)
                        || (Math.abs((int) event.getY() - startY) > 10)) {
                    break;
                }
                
                int pixelColor = bitmap.getPixel(cordinate_X, cordinate_Y);
                if (pixelColor != -1) {
                    showDetails(texts[map.get(pixelColor)],
                            images[map.get(pixelColor)],
                            titles[map.get(pixelColor)]);

                }

                break;

            }
        }

        return false;
    }

    private void showDetails(int text, int image, String title) {
        Intent intent = new Intent(this, DetailsActivity.class);
        intent.putExtra("TEXT", text);
        intent.putExtra("IMAGE", image);
        intent.putExtra("TITLE", title);
        startActivity(intent);

    }

}

درواقع در این کد در متد prepareList یک HashMap ایجاد کردم که کلید (Key) کد رنگ ها هست و مقدار (Value) شماره ی اون ناحیه هست.

 

سورس قسمتی از پروژه رو از گیت هاب می تونید دانلود کنید (توجه داشته باشید که تغییرات نهایی تو مخزن گیت هاب اضافه نشده و نرم افزار ممکنه باگ هایی داشته باشه):

https://github.com/Nevercom/Petroa-Drilling

نظرات (۲)

سلام.وقتتون بخیر.من عکسی که دارم سیاه و سفیده یعنی اینطور که شما نوشتید که موقعیت پیکسل و رنگ را بگیره و با رنگ عکس ماسک مقایسه کنه نمیشه .میشه راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام.
در توضیحاتم به اشتباه نوشته بودم که رنگ پیکسل اصلی رو میگیریم و با رنگ همون پیکسل در ماسک مقایسه می کنیم که اشتباه هست و در کد ها هم همچین عملی صورت نمیگیره، توضیحاتم رو اصلاح می کنم.
در واقع ما مختصات پیکسل کلیک شده رو میگیریم و رنگ اون پیکسل در تصویر ماسک رو میگیریم و بعد میتونیم با ساختار شرطی بگیم که اگر فلان رنگ خاص بودُ اکشن خاصی صورت بگیره
لطفا پروژه ی مربوط بهش رو هم آپلود کنید. من خیلی بهش احتیاج دارم.
پاسخ:
سلام

پروژه ی ناتمام رو از گیت هاب می تونید بگیرید: https://github.com/Nevercom/Petroa-Drilling

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی